DIY: dysk przenośny miękki

Wstyd się przyznać, ale jeszcze na początku studiów (co nie było aż tak dawno temu!) dokumenty do wydrukowania w uczelnianym okienku nosiłam na dyskietkach. Potem nagle dowiedziałam się, co to pendrive i przestałam dziadować. Tak się już zdążyłam przyzwyczaić do wszystkiego, co działa na USB, że zapominam, jak to kiedyś wyglądało.

Szkoda mi tych wszystkich poniewierających się po świecie dyskietek, z których nikt nie korzysta. Dobrze, że są tacy, którzy próbują znaleźć dla nich nowe zastosowania. Pokazuję obce przykłady, ponieważ ten DIY w moim wykonaniu nie wchodzi w grę – już dawno wyrzuciłam wszystkie swoje egzemplarze. Chociaż… Allegro nie zawodzi, jeden nośnik można kupić już za złotówkę.

via noordinaryhomestead.com

via noordinaryhomestead.com

via noordinaryhomestead.com

via instructables.com

via lgrombach.wordpress.com

via ecofriend.com

Próbę reaktywacji dyskietki z jej podstawową funkcjonalnością podjęły dziewczyny z polskiej (nieformalnej) grupy projektowej babaakcja, tworząc CD wzorowane na jej wyglądzie.

Można je kupić za 10 dolarów na designboom.com.

I na deser – dyskietkowa poduszka:

via komputerswiat.pl

2 thoughts on “DIY: dysk przenośny miękki

  1. zainspirowany tematem, na jednym z popularnych serwisów aukcyjnych znalazłem ‚wyjątkową stację dyskietek na usb’:

    ‚Bardzo praktyczne rozwiązanie. Zewnętrzna stacja dyskietek 3.5 cala na USB. Działa i poprawnie pełni swoją funkcję – gorąco polecamy!

    Fabrycznie nowa, wysokiej jakości zewnętrzna stacja dysków 3.5” firmy TEAC na USB.
    Jest to idealne rozwiązanie dla laptopów (lub innych komputerów) bez stacji dyskietek.
    Zasilana z portu USB.
    W zestawie:
    – Stacja dysków 3.5”
    – Instrukcja obsługi
    – Płytka ze sterownikami pod Win98.’

    ciekawsze niż sama aukcja wydają się liczne oferty zakupu :]

Wymerdaj komentarz ;D