Wydawnictwo książkowe o charakterze ilustracyjnym

Zasadniczo uwielbiam czytać książki. Zasadniczo, ponieważ mój lekturowy cykl ma rozmaite fazy. Czasami pochłaniam kilka grubych tomów tygodniowo, ale bywa też tak, że choćbym nie wiem jak próbowała, miesiącami nie jestem w stanie przebrnąć przez jeden. Teraz – po kilkumiesięcznej fascynacji e-bookami (tak, początkowo też nie byłam przekonana do tych wynalazków, ale to naprawdę świetna sprawa!) – przystopowałam. Nie idzie i już. To pewnie wina ostatniej książki, na którą się porwałam (nie zwykłam oczerniać polskich autorów, więc nie podam tytułu :P).

Jako że przywykłam do czytania elektronicznych wersji, na moich półkach czeka jeszcze sporo niezagospodarowanego miejsca. Jakiś czas temu postanowiłam zatem, że co miesiąc będę sobie sprawiać jakiś wspaniały elegancki album, żeby je zapełnić. Nie dotrwałam w tej obietnicy nawet do pierwszego zakupu – doszłam jednak do wniosku, że kupowanie książek, do których zajrzałabym pewnie tylko tuż po przyniesieniu ich do domu, to bezsens. Szkoda by mi ich było, gdyby musiały tak stać bezużytecznie. Wciąż się rozglądam i szukam potencjalnych kandydatów, ale nie trafiłam jeszcze na taki egzemplarz, który naprawdę mógłby skraść moje serce, a nie tylko zajmować miejsce i niemiłosiernie się kurzyć.

Z moich obserwacji wynika, że dziedzinę albumów zdominowały książki anglojęzyczne (oczywiście są wyjątki!). Polskie wydawnictwa rzadko kiedy są oryginalne, a te tłumaczone najczęściej powstają z dużym opóźnieniem, kiedy moda na ich zawartość zdąży już minąć. Te zagraniczne zdecydowanie bardziej idą z duchem czasu. Doskonały przykład stanowi mieszczące się w Hong Kongu wydawnictwo Viction:ary. Te książki są takie piękne! Chciałabym mieć je wszystkie! Wybór był wobec tego bardzo trudny, ale dzisiejszą selekcję wygrała książka Eat me, pokazująca wspaniały świat jedzenia. Nie przedstawia jednak banalnie przepisów, ale całą kulturę – restauracje, produkty, wydarzenia, narzędzia i projekty inspirowane w różny sposób kulinariami. Mogłabym ją zjeść!

Eat me 2

Eat me 3

Eat me 4

Eat me 5

Eat me 6

Eat me 7

Eat me 8

Eat me 9

Eat me 10

via victionary.com

I na deser – książka o designie dla dzieci, z niespodzianką ;]

Deser 1

Deser 2

via victionary.com

Wymerdaj komentarz ;D

