Nitkowaty, zrogowaciały, wyspecjalizowany twór naskórka

Przywykłam już do trendu, że teraz wszystko musi być eko. Specjalnie mi to nie przeszkadza – kto chce, niech sobie piecze chleb, ubija swoje masło i martwi się, ile metrów do biegania miała kura. No dobrze, przyznaję, że na mnie też to trochę wpłynęło, ale nie daję się zwariować.

Zasadniczo moda na eko kojarzy mi się z jedzeniem, w końcu jem dość często. A przecież ten nurt obejmuje znacznie więcej obszarów – rzecz jasna, również design. Wpisuje się w niego doskonale Studio Swine, czyli Azusa Murakami i Alexander Groves. W swoich projektach wykorzystują materiały, które większość z nas uznałaby za bezużyteczne. Chociażby ten stołek – stworzony z przetopionego plastiku:

Studio Swine sea chair 1

via studioswine.com

I to nie byle jakiego plastiku! Ten pochodzi z oceanu – to śmieci, które wyciągnięto z wody, żeby nie leżały w niej w nieskończoność.

Ale największe wrażenie zrobiły na mnie okulary:

Studio Swine glasses 1

Studio Swine glasses 2

Studio Swine glasses 3

Studio Swine glasses 4

Studio Swine glasses 5

Studio Swine glasses 6

via studioswine.com

Zastanawiałam się, czy pokazywanie ich to dobry pomysł, w Polsce mogłyby zostać uznane za produkt niepoprawny politycznie. A dlaczego? Otóż zostały stworzone z włosów zatopionych w żywicy. Tak, włosów, ludzkich włosów. Ponoć to dobre tworzywo, chociażby ze względu na fakt, że dopóki na świecie żyją ludzie, to raczej go nie zabraknie. Ale zastanawiam się, czy byłabym w stanie je założyć. Ekologia ekologią, ale jest w tym jednak coś, co mnie mierzi. Peruki z naturalnych włosów to nic dziwnego, ale okulary? Przyznaję tylko, że podobają mi się wzory oprawek.

Na deser ci sami projektanci, ale tym razem coś lżejszego – taka tam lampa ;]

Deser 1

Deser 2

via studioswine.com

Wymerdaj komentarz ;D

