Forma architektoniczna stanowiąca fragment budynku wystający z lica elewacji

Sponsorem dzisiejszego odcinka jest słowo wykusz. Szczerze mówiąc, sama nie używam go w mowie potocznej zbyt często, więc na wszelki wypadek wyjaśnię  – wykusz to jest coś, co wystaje z budynku, ale nie jest balkonem ;D Tak, jestem mistrzem definicji! Może przykład pomoże:

Bay

via geograph.ie

Kiedy byłam małą dziewczynką, bardzo chciałam mieć w swoim domu wnętrze z wykuszem. Rodzice niestety uporczywie mi odmawiali i po latach zrozumiałam, że dobudowanie takiej instalacji do mojego pokoju rzeczywiście nie byłoby łatwe. A moje dziecięce marzenie wynikało z oglądania wieeeelu odcinków Pełnej chaty. Bohaterowie tego wspaniałego serialu mieszkali bowiem tutaj:

Full House San Francisco

via takenbythewind.com

Górny wykusz znajdował się w pokoju dziewczynek i miały tam fantastyczne siedzisko. Chyba taki wycinek fabuły wystarczy – nie wstawię zdjęcia tego pomieszczenia, bo hmm nie wpisuje się w moje dzisiejsze standardy estetyki ;D Znalazłam za to kilka przykładów urządzenia podobnych zagłębień w różnych klimatach – przytulnym:

Bay Windows 1

via freshome.com

Eleganckim:

Bay Windows 2

via billbarr.wordpress.com

Etno:

Bay Windows 3

via czterykaty.pl

I yyyy…

Bay Windows 4

via loveisspeed.blogspot.com

Deser – nie mogłam się powstrzymać ;]

Wymerdaj komentarz ;D

