Zespół sprzęgniętych ze sobą pojazdów kolejowych

Odnoszę często wrażenie, że ludzie mają skłonność do udawania bardziej wyrafinowanych, niż są w rzeczywistości. Twierdzą, że na co dzień czytają jedynie klasyków (co najmniej Puszkina w oryginale), raczą się kawiorem i szampanem (nie mylić z winem musującym), a do tego nigdy nie byli w kinie na głupkowatej komedii.

Doskonale wiemy, jak jest w rzeczywistości – każdy ukrywa pociąg do jakiś wstydliwych przyjemności. Po kryjomu czytamy harlekiny, zagryzając ze smakiem kiełbasą. Nie będę kłamać – ja też mam słabości, do których nie przyznałabym się nigdy na forum. Odważę się jednak na jedno wyznanie – lubię czytać, ale nie zawsze mam nastrój na książki hmm podniosłe. Bardzo często sięgam wtedy po coś Agathy Christie. Wiem, nie jest to nic aż tak obciachowego, ale mimo wszystko – nie można nazwać tych powieści inaczej niż lekką lekturą.

I tak właśnie spędziłam część dzisiejszego popołudnia – upał nie pozwolił mi na bardziej podniosłe czynności. W trakcie czytania nagle przypomniało mi się Morderstwo w Orient Expressie i już wiedziałam, o czym dziś napiszę – o pociągach! Wbrew pozorom znalezienie jakiegoś godnego pokazania na Terrierze było trudniejsze, niż się spodziewałam. Niestety dziedzina designu tego środka lokomocji zatrzymała się jakieś 50 lat temu. Elegancja jest rozumiana jako przepych, więc wnętrza toną w mahoniu, aksamitach i marmurach.

Ostatecznie zdecydowałam się na pociąg Royal Scotsman. Na tle pozostałych wygląda całkiem znośnie, a do tego Szkocja jest wspaniała :D

Royal Scotsman 1

Royal Scotsman 2

Royal Scotsman 3

Royal Scotsman 4

via jpadesign.com

Na deser szkocki zamek – dla tych, którzy nie są jeszcze przekonani, że warto wsiąść do powyższego pociągu:

Deser

via isleinntours.com

Wymerdaj komentarz ;D

