Miasto w województwie lubelskim, nad Wisłą

Tak się złożyło, że ubiegły weekend spędziłam w Kazimierzu Dolnym. Nigdy wcześniej tam nie gościłam i byłam pozytywnie zaskoczona tym, jakie to śliczne miasteczko! Rynek rynkiem, trochę odstraszał tłumami, ale za to okoliczne domy! Cuda! Na szczęście te najpiękniejsze stały przy kameralnych uliczkach i mogłam spokojnie się na nie gapić bez ryzyka bycia potrąconą przez samochód.

Oczywiście największy klimat miały najstarsze domostwa, ale nowe też doskonale wpisywały się w architekturę Kazimierza. Zupełnie nie wyglądały na przestylizowane, co było dla mnie bardzo miłą niespodzianką – okazuje się, że można zbudować coś nowego, co ma tradycyjny charakter i wygląda doskonale na tle zabytkowych budynków. W innych miastach nie zawsze się to udaje ;]

Jeden dom zwrócił moją szczególną uwagę – różnił się od pozostałych nowoczesnym stylem. Początkowo zablokowałam swój entuzjazm. Pomyślałam, że przecież nie może mi się podobać, bo nie pasuje do reszty. Ale po sekundzie pojęłam, że nie miałam racji. Owszem, był inny, ale jego wyjątkowość nie gryzła w oczy – wręcz przeciwnie.

Okazało się, że to dom znanych polskich architektów – Ewy i Stefana Kuryłowiczów. Dotychczas nie wszystkie ich projekty spotkały się z moim entuzjazmem, ale ten dom sprawił, że zapomniałam o moich poprzednich uwagach. Nie będę go dokładnie opisywała, bo moim zdaniem zdjęcia wystarczą, żeby go polubić (dla dociekliwych – tu jest dość obszerny opis).

Kazimierz house 1

Kazimierz house 2

Kazimierz house 3

Kazimierz house 4

I zapraszam do środka:

Kazimierz house 5

Kazimierz house 9

Kazimierz house 6

Kazimierz house 7

Kazimierz house 8

Kazimierz house 11

via apaka.com.pl & architektura.muratorplus.pl

A na deser – tak wyglądał mój nowy ulubiony dom w zeszłym tygodniu. Zdjęcie zostało zrobione przez nadwornego fotografa ;]

Deser

Wymerdaj komentarz ;D

