Wielkocząsteczkowy organiczny związek chemiczny

Baaardzo dawno nie rzucałam sobie żadnego wyzwania! Leń. Zdecydowanie nadszedł czas nadrobić zaległości. Tym bardziej, że trafiła mi się akurat doskonała inspiracja. Mam na myśli dzisiejszy wygląd Google (strona główna tej wyszukiwarki była już kiedyś inspiracją do terrierowego wpisu – tego tutaj):

Google Rosalind Franklin

via google.pl

Ta pani to Rosalind Franklin, a jednym z jej najważniejszych osiągnięć było współodkrycie podwójnej helisy DNA. Nie będę kłamać – chemia i biofizyka to zupełnie nie moja bajka i zrozumienie, czym tak naprawdę się zajmowała, mogłoby spowodować u mnie ciężką migrenę. Ale podziwiam kobiety-naukowców i jej poświęcenie dla nauki, więc zdecydowanie zasłużyła na wpis.

Tradycyjnie wyszperałam kilka zainspirowanych tematem mebli ;]

MYDNA 1

MYDNA 2

MYDNA 3

via joelescalona.com

WATSON 1

WATSON 2

WATSON 3

via paulloebach.com

To poniżej to na razie tylko projekt, ale nie mogłam się powstrzymać:

DNA clothes rack

via aira.ro

DNA jest bliskim mi tematem z innego powodu :D Jedyna szóstka, jaką dostałam w swoim marnym życiu z biologii, została mi przyznana za to, że wykułam na pamięć poniższe wzory. Taka byłam sprytna! :D

kwasy_rybonukleinowe

kwas_dezoksyrybonukleinowy

via chemia.viii-lo.krakow.pl

Wymerdaj komentarz ;D

