Miasto w Portugalii, drugie co do wielkości w państwie

Nie przepadam za wyjazdami odbywającymi się w trakcie kulminacji wakacyjnego spędu. Planuję dłuższy urlop raczej na przed lub po sezonie, zwłaszcza że nie znoszę upałów i opalania się ;] Ale mimo wszystko, słuchanie w pracy o końcu roku szkolnego dzieciaków i wycieczkach do Egiptu (ach, te przepełnione Polakami kurorty!) sprawia, że sama zaczynam snuć plany. Na mojej top liście miejsc do odwiedzenia jest, co prawda, Sankt Petersburg, ale marzy mi się też Portugalia. Madera to moje miejsce, mimo masy siwowłosych turystów i ogólnego braku lansu, więc Portugalia siłą rzeczy kusi mnie niezmiernie.

Przypadkiem (jak to się dzieje w dużej części terrierowych wpisów) natknęłam się dziś na pewien hotel w Porto, który znacznie wzmógł moją chęć wyjazdu. Casa do Conto (po polsku – ‚Dom Opowieści’), bo o nim mowa, sprawia wrażenie miejsca, gdzie przyjezdnych czeka relaks idealny. Na co dzień nie pasuje do mnie minimalizm i źle bym się czuła w takich wnętrzach, to fakt. Ale biorąc pod uwagę odpustowy, kiczowaty i przytłaczający styl większości hoteli, ten swoim minimalizmem daje odetchnąć. Nie pojechałabym do Portugalii po to, żeby leżeć sobie całymi dniami w przytulnym pokoju, ale raczej żeby chłonąć wrażenia i w nocy od nich odpoczywać. Pasowałby idealnie.

A do tego jest jeszcze wzruszająca historia: w 2010 roku, na dwie doby przed przybyciem pierwszych gości, kamienica spłonęła. Na szczęście hotel miał zdeterminowanych właścicieli i architektów, którzy szybko zmienili koncept z tradycyjnego (poprzednim razem XIX-wieczna kamienica została po prostu starannie odnowiona) na nowoczesny i stworzyli dzisiejszą wersję – moim zdaniem nie mają czego żałować, przynajmniej w kwestii designu. Perełka – na sufitach sypialni są wyrzeźbione teksty zainspirowane architekturą budynku i samego Porto.

Casa do conto 8

Casa do conto 7

Casa do conto 6

Casa do conto 5

Casa do conto 4

Casa do conto 3

Casa do conto 1

Casa do conto 2

via czytajniepytaj.pl

I na deser – Porto, cudneee! Czuję, że to mój klimat :]

Deser

via podrozni24.pl

2 thoughts on “Miasto w Portugalii, drugie co do wielkości w państwie

Wymerdaj komentarz ;D

