Pojęcie z zakresu ogrodnictwa oznaczające miejsce przeznaczone do uprawy roślin

Nigdy nie byłam wielkim zwolennikiem roślin – niech sobie rosną, ale nie pod moją opieką. Na pierwszym roku studiów musiałyśmy podlewać kwiatki nawiedzonej właścicielki mieszkania i szło nam to tak źle, że panowała tam wiecznie złota polska jesień (czyli liście w tych wszystkich dogorywających kwiatach były w większości złote, a dokładniej rzecz ujmując – brązowe). Nigdy nie miałam serca ani odpowiedniej systematyczności do siania, podlewania (albo podlewam raz na miesiąc, albo tak często, że wszystko gnije…) i dbania o te zielone żyjątka. Poza kiełkami – czasem mi nawet wychodzą odpowiednie, ale to pewnie dlatego, że w perspektywie mam ich wcinanie.

W nowym mieszkaniu mamy parapet w kuchni, który jest bardzo dobrze nasłoneczniony i aż się prosi o coś zielonego. No i postanowiłam zaryzykować. Kupiliśmy doniczki, nasiona i korzystając z rad mam i babć zasialiśmy trochę ziół, i co? W połowie nie wyrosło praktycznie nic, a jedną z doniczek zalałam zbyt obfitym strumieniem wody i wszystko zgniło. Owszem, bazylia miała się całkiem nieźle, ale było mi przykro, że została sama, więc ją zaniedbałam i też nic już z niej nie będzie. Także na razie się poddałam i złożyłam rękawice.

Ale! Kiedy zobaczyłam koncept pracowni Another Studio, nabrałam ochoty na kolejną próbę. A polega to na tym – dostajemy pudełeczko:

PostCarden 1

PostCarden 2

Rozkładamy:

PostCarden 3

PostCarden 4

Siejemy i czekamy, aż wyrośnie rzeżucha:

PostCarden 5

I tym sposobem otrzymujemy zielony domek:

PostCarden 6

Kilka innych budynków do zasadzenia (pracownia robi też specjalne projekty na indywidualne zamówienie):

PostCarden village cottage

PostCarden city orange

PostCarden botanical

PostCarden 2nd edition

Dla tych, co zmęczeni weekendem nie zrozumieli jeszcze istoty działania, na deser jest film:

Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony postcarden.com

Wymerdaj komentarz ;D

