Proste danie mączne smażone na patelni

Tydzień bez wpisów sponsorowały problemy techniczne – awaria zasilacza, która dopadła mój komputer i wirus, który dopadł moją własną osobę. Sytuacja została opanowana, więc powracam w chwale ;]

Zauważyłam ostatnio, że dieta powoduje u mnie wzmożone zainteresowanie jedzeniem. Nie samą czynnością, ale jego przygotowywaniem – szukam różnych przepisów, kroję z namaszczeniem składniki i nawet grywam w kulinarne gry! Temat żywnościowy jest też uczczeniem straconych do tej pory kilogramów. Do rzeczy:

Pancakes make people happy

Mam niewiarygodną ochotę na naleśniki. Takie grubiutkie, mięciutkie i oblane syropem klonowym. Mmm. Rzadko jadam słodkie przysmaki, ale coś mnie ostatnio napadło. Nie wiem, jak długo jeszcze bez nich wytrzymam. Naleśniki są takie pyyyszne.

Cold pancakes are better than no pancakes

Na początek czuję się zobowiązana wyjaśnić genezę słowa pancake. Otóż, jak wynika z poniższego obrazka, powstało z połączenia rondla i ciasta (pan + cake). To musiał być mezalians, ale owoc miłości okazał się niezwykle udany.

How pancake started

Żeby zachować resztki obiektywizmu, wybrane przeze mnie wnętrze to naleśnikarnia zajmująca się przyrządzaniem crêpes, a nie pancakes. Główna różnica polega chyba  na grubości i rozmiarze – zupełnie jak z ludźmi. Tak mi się przynajmniej wydaje. W każdym razie, oto całkiem urocze miejsce – La Petite Bretagne (Londyn):

via dezeen.com

Na deser – przykład tego, jak naleśniki inspirują design:

via woohome.com

A co to w ogóle jest? Poduszki!

via furnime.com

Dla niezaspokojonych kulinarnie polecam pradawny wpis Słodki wyrób cukierniczy, również o smakołykach.

Wymerdaj komentarz ;D

