Mebel stanowiący po zmontowaniu ścianę

Rano podrzucono mi przypadkiem temat potencjalnego wpisu i w przypływie lenistwa postanowiłam zastosować go już przy pierwszej nadarzającej się okazji. Mianowicie, chciałam wyszukać reprezentatywne meble i wnętrza z PRL-u. Jestem całkiem młoda, więc ten okres nie kojarzy mi się wcale tak źle. Jednak, z całym szacunkiem, znalezione przeze mnie zdjęcia są tak szpetne, że szkoda psuć nimi wizerunek Terriera.

Na szczęście trafiłam przy okazji na ciekawy lokal, do którego aranżacji użyto mebli i innych artefaktów pochodzących z lat 50.-70. To Atelier Mecanic, które mieści się w Bukareszcie.

Przechodząc obok genialnego narzędziowego szyldu, nie można nie wstąpić chociaż na jednego ;]

via designrulz.com

via corvincristian.com

Niezmiernie mi się podoba kolor ścian na poniższych paru zdjęciach. W Warszawie jest kilka lokali w podobnym stylu, ale większość z nich stawia na surową biel lub graficzne tapety. W przypadku Atelier Mecanic delikatny niebieski doskonale ociepla skądinąd chłodny i niezbyt przytulny klimat.

via rokwbukareszcie.blogspot.com

via weheart.co.uk

via designrulz.com

via designrulz.com

via designrulz.com

via designrulz.com

via weheart.co.uk

Na deser oczywiście musi być meblościanka. Dowiedziałam się dziś ciekawej rzeczy. Ponoć prekursorem tego mebla był znany duet projektantów – Charles i Ray Eames. Według źródeł tak wyglądał prototyp polskiej meblościanki (ESU – Eames Storage Units – mogły składać się z różnych modułów, ale wszystkie miały podobny styl):

via lamodern.com

A to meblościanka „Las” z warsztatów Meblościanka kontratakuje ;]

via stgu.pl

Wymerdaj komentarz ;D

