Technika druku wypukłego, zwanego inaczej typograficznym

Istnieje pewna technika, która zawsze budziła moje zainteresowanie. Częściej spotykam się z jej angielską nazwą – letterpress, po polsku można to określić jako druk typograficzny. Używa się do tego takiej machiny:

via etsy.com

Nigdy nie widziałam na żywo, jak tworzy się w tym dzieła. Ale wyobrażam to sobie jako wstawianie do szablonu czcionek, wypukłości i innych takich, a potem odciskanie całości po dodaniu farb. Bardzo profesjonalny opis ;D

Może Wikipedia powie lepiej: Typografia to jedna z technik druku wypukłego za pomocą farb typograficznych, które należą do kategorii farb mazistych. Farba naniesiona na wypukłą formę drukową jest bezpośrednio przenoszona na podłoże drukowe. Typografia jest jedną z najstarszych technik druku: przed wprowadzeniem ruchomych czcionek Gutenberga wykonywano drzeworyt i za jego pomocą wykonywano druk.

Muszę kiedyś tego spróbować!

Chciałam koniecznie zademonstrować jakieś przykłady. Na Etsy jest cała masa kartek i obrazków stworzonych za pomocą tej techniki. Wybrałam Pana, który ujął mnie plakatem o piwie ;]

via etsy.com

I deser, stworzony tą samą metodą:

via etsy.com

Wymerdaj komentarz ;D

