Amerykański serial telewizyjny utrzymany w konwencji westernu

W dzisiejszym odcinku powracam do lat dzieciństwa. W latach dziewięćdziesiątych, w niedzielne wieczory, telewizja publiczna emitowała pewien serial – Doktor Quinn. Bardzo lubiłam go oglądać (na swoje usprawiedliwienie – miałam wtedy dziesięć lat!). Główną bohaterką była dr Michaela Quinn, młoda lekarka z bogatej rodziny, która otworzyła własną praktykę w miasteczku Colorado Springs na Dzikim Zachodzie. Nie będę wchodzić w szczegóły, kto pamięta, ten pamięta ;]

A wyglądało to tak:

via chomikuj.pl

Aktorka grająca główną rolę – Jane Seymour – jest już po sześćdziesiątce i coraz rzadziej grywa w filmach. Ale trzyma się całkiem nieźle! Myślałam, że rozkoszuje się już emeryturą gdzieś na Florydzie, gdy pół roku temu natrafiłam na poniższą reklamę w jednym z amerykańskich magazynów:

via flickr.com

Szybko wyrzuciłam to zdjęcie z pamięci – nie oszukujmy się, jest przerażające. Założę się, że ten pan jest wampirem. Aż tu nagle wczoraj, nie mogąc zasnąć, przypomniał mi się serial, Jane i powyższy duet. Z braku lepszego zajęcia przyjrzałam się zatem kolekcji.

Michael Amini (czyli wampir) jest projektantem mebli już od lat. Wolę nie demonstrować jego typowych „dzieł” – uwierzcie, nikt normalny nie chce mieć ich w domu. Ciężkie, barokowo-imperialistyczne, tapicerowane materiałami gorszymi niż te na suknie amerykańskich druhen – szkoda Terriera na ich zdjęcia.

Tymczasem kolaboracja z Jane wniosła powiew kobiecości i mniej wymuszonej elegancji. Żeby było jasne – do tych projektów też mam uwagi i nie jestem ich fanką, ale spodziewałam się czegoś dużo gorszego. Na pierwszy rzut oka nie brakuje im kiczowatości. Ale gdyby trochę je uprościć, wyrzucić świecidełka (mieniące się między innymi na obiciu kanap) i otoczyć bardziej stonowanymi dodatkami, to mogłyby znaleźć miejsce w domu niejednej szykownej kobiety.

via carolinarustica.com

Poniższe nóżki przypominają mi UFO.

via carolinarustica.com

via carolinarustica.com

via carolinarustica.com

Tak, to krokodyla skóra.

via carolinarustica.com

via carolinarustica.com

I deser – Sully! Strasznie się w nim kochałam! Przypominam – miałam wtedy 10 lat ;D

via tvlistings.zap2it.com

4 thoughts on “Amerykański serial telewizyjny utrzymany w konwencji westernu

  1. chciałam zaznaczyć, że zdjęcie serialowe na początku tego wpisu to jest zdjęcie z jakiegos bardzo późnego sezonu – pasierbica dr quinn stoi na nim obok swojego męża, sully jest w garniturze (!), pan Bray jest juz tą ruda panią, a pastor nie jest niewidomy!!! zawsze wolałam pierwsze odcinki, w których jake byl jeszcze zły :)

  2. swoja droga, terrier naprawdę inspisruje! zainspirował mnie wlaśnie do ponownego obejrzenia przynajmniej kilku pierwszych odcinków dr quinn :)

Wymerdaj komentarz ;D

