Dzieło dekoracyjnego malarstwa ściennego, najczęściej monumentalne

Minął już prawie miesiąc od mojego wyjazdu do Pragi – jako że zdążyłam już zatęsknić za kolejnym urlopem i przygodą, rzewnie wspominam pobyt w Czechach. Tym sposobem przypomniał mi się budynek, który zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie. A wlaściwie nie bydynek, lecz konkretniej jego ściana – chodzi o znajdujący się na niej mural.

Postanowiłam nie spocząć, póki nie znajdę o nim jakiś informacji i poszło zadziwiająco gładko (mural Prague tanks – rachu ciachu w Google i gotowe!). Autorem mojej ulubionej praskiej ściany okazał się Blu (rzecz jasna, działa pod pseudonimem) – włoski artysta street artu. Blu działa od 1999 roku – tworzy swoje dzieła na całym świecie, bierze udział w wystawach i jest nawet tematem książek!

A tak przedstawia się jego logo:

via wikipedia.org

Pora wreszcie wyjawić, jak wygląda owa tajemnicza ściana: na wstędze Möbiusa namalowane są czołgi i maszyny budowlane. To niekończący się ciąg nadchodzących naprzemiennie – destrukcji i rekonstrukcji. Proste, ale wymowne i przytłaczające. Mural nosi nazwę Gaza Strip (gra słów – Möbius strip to wstęga Möbiusa, a Gaza Strip to Strefa Gazy).

via blublu.org

Deser – Blu zademonstrował swoją sztukę także w Polsce, poniżej znajduje się zdjęcie muralu z wrocławskiego budynku:

via blublu.org

Wymerdaj komentarz ;D

