Materiał uzyskiwany z gałęzi i pni drzew

Przyszło już ponoć lato, wygrzewamy się w słońcu, jeździmy na pikniki i siedzimy na trawie czytając książki. W poszukiwaniu związanego z tym tematu natrafiłam na Studio Floris Wubben.

Na marginesie, chciałabym tu odnotować, że totalnie nie mam wyczucia do projektantów – złapałam się już kolejny raz na tym, że po przeczytaniu imienia i nazwiska obstawiam niewłaściwą płeć :D

Wracając do tematu, Floris jest holenderskim projektantem, który czyni cuda z drewnem. Korzysta nie tylko z eleganckich desek, ale także z nikomu niepotrzebnych konarów i pni. Jego filozofią jest tworzenie mebli pozostających w idealnej harmonii z naturą. Nie mam pojęcia, jak wygodne mogą być te dzieła, ale chętnie zaopiekowałabym się jednym z nich. Czułabym się dzięki niemu jak w lesie (i to w pozytywnym znaczeniu).

Eyrie Chair – jako pierwsze wpadło mi w oko i zdecydowanie podoba mi się najbardziej:

via floriswubben.nl

Living Table – pędy bambusa rosną 8 tygodni, aż osiągną pożądaną wysokość. Po tym okresie przejściowym, stół w ostatecznej postaci będzie służył przez 3 lata:

via floriswubben.nl

No. 3 Bench:

via floriswubben.nl

Tree Fungus – sama nie mogłam wynaleźć zastosowania, ale według informacji na stronie projektanta to parawan:

via floriswubben.nl

Upside Down:

via floriswubben.nl

Waving Furniture – trochę mniej pierowotny, ale równie ciekawy:

via floriswubben.nl

Jeśli chodzi o dzisiejszy deser, to jakoś nie mogłam znaleźć inspiracji. Wpisałam zatem w wyszukiwarkę „deser drewno” i oto, co mi wyskoczyło ;D

via cioccolatogatto.blox.pl

Bûche de Noël (według Google Translate – Zaloguj Yule) to bożonarodzeniowe ciasto przygotowywane tradycyjnie we Francji. Wchodząc na powyższy link przeczytacie wzruszającą genezę tego smakołyku i znajdziecie przepis. Bezowe pieczarki wymiatają (autorka bloga zrobiła je własnoręcznie, szacun!), ale wolę nie pisać, co przypomina mi reszta. Chociaż i tak chętnie bym skosztowała, z czystej ciekawości.

Wymerdaj komentarz ;D

