Ciemna plama będąca w kontraście do jasnych plam barwnych

Kiedy przeglądałam wczoraj jeden z moich regularnych blogów, wpadła mi w oko pewna ściana (początkowo myślałam, że to post-ity, które, jak wiadomo nie od dziś, niezmiernie lubię):

Patrzyłam i patrzyłam, ale nie mogłam zrozumieć, co w tym takiego. Zaczęłam się zastanawiać, czy to nie jedno z tych dziwacznych „arcydzieł”, które powinno wzbudzać zachwyt, ale nikt tak naprawdę nie wie, co przedstawia.

Aż wreszcie zauważyłam:

Origami to dzieło Kumi Yamashita – japońskiej artystki. Kumi pracuje w Nowym Jorku i wykonuje niesamowite instalacje – zestawia zwyczajne przedmioty (w powyższym przypadku wykorzystała japoński papier) w taki sposób, że padające na nie światło tworzy fantastyczne cienie. Inne przykłady:

A to Z

Profile

Building Blocks

City View

Square

I mój faworyt – Question Mark

Deser – Kumi przykuła moją uwagę cieniodziełami, ale to nie wszystko, na co ją stać. Mana z serii Constellation została wykonana przy pomocy gwoździ i nitki. Pamiętam coś takiego z zajęć techniki! Ale chyba nie muszę dodawać, że u mnie efekty były dużo słabsze.

Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony Kumi Yamashita.

One thought on “Ciemna plama będąca w kontraście do jasnych plam barwnych

Wymerdaj komentarz ;D

