Popularna zabawka dziecięca w formie niedźwiadka

Jak to mówią – codziennie człowiek się czegoś uczy. Ja ostatnio dowiedziałam się ciekawej rzeczy o jednym z dość powszechnie kojarzonych foteli. Ten projekt zdążył już kilka razy wpaść mi w oko i od pierwszego wejrzenia pałałam do niego sympatią. Moje uwielbienie wzrosło jeszcze bardziej, gdy odkryłam, że mebel ów zwie się Papa Bear Chair (bądź też w niektórych kręgach Teddy Bear Chair). W mej opinii nazwa to bardzo ważny czynnik sukcesu ;]

Zaprojektował go w 1951 Duńczyk – Hans Jørgen Wegner. Podobnie jak Egg Chair (wspomniany tutaj), Tata Niedźwiedź Krzesło stanowi niezbity dowód na to, że dobry design jest nieśmiertelny. Klasyczny – ale nie nudny, retro – ale nie babciny, pasuje według mnie wszędzie.

Nie ma co dłużej budować napięcia – Papa Bear wygląda tak (wersja w moich dwóch ulubionych fotelowych kolorach):

via imobsessedwiththis.com (ciekawa nazwa ;D)

via thenotionblog.com

A tak prezentuje się we wnętrzach:

via bellesreveries.com

via blog.modernica.net

via whittingtondesignstudio.blogspot.com

via gyngzl-interiors.blogspot.com

via interiordesignsense.com

via gyngzl-interiors.blogspot.com

Poniżej znajduje się dowód na to, że Papa Bear musi być wygodny (swoją drogą zastanawiam się, czy to przypadkiem nie jakiś Terrier):

via designsponge.com

I na deser – mebel, który również ma miano Teddy Bear Chair. Autorami są bracia Fernando & Humberto Campana, polecam przyjrzenie się bliżej innym projektom tego duetu. Cokolwiek by nie mówić, nie można im odmówić kreatywności.

via tmagazine.blogs.nytimes.com

One thought on “Popularna zabawka dziecięca w formie niedźwiadka

Wymerdaj komentarz ;D

