Osoba aktywnie wykonująca fotografie

Przeglądając zdjęcia rozmaitych mieszkań, zauważyłam ostatnio, że zdecydowanie bardziej ciągnie mnie do tych męskich. Prezentowałam już kiedyś jedno, które szczególnie przypadło mi do gustu (Marcus Hay i jego kawalerka).

Dzisiejsze lokum również należy do tego nurtu, gdyż jego właścicielem jest Jonas Ingerstedt. Jonas zawodowo fotografuje wnętrza, także swoje własne.

Zastanawiałam się, dlaczego akurat te dwa mieszkania wpadły mi w oko i doszłam do wniosku, że przyczyniły się do tego dodatki. Standardowo mężczyźni wolą minimalistyczne pomieszczenia, czasem nawet wręcz sterylne. Tymczasem wyżej wymienieni panowie przywiązują dużą uwagę do szczegółów – na półkach roi się od książek, ceramiki, grafik/rysunków i innych bibelotów.

Poza tym, w poniższym mieszkaniu wyjątkowo odpowiadają mi kolory – dużo bieli poprzetykanej głównie delikatnymi pastelami. Bardzo lubię takie zestawienie.

Wszystkie zdjęcia wnętrz pochodzą ze strony Jonasa.

Jonasowi całkiem nieźle wychodzą także inne zdjęcia, nie tylko te zrobione we własnym mieszkaniu. Wybrałam kilka ulubionych, wszystkie prezentują różnego rodzaju domowe miejsca do pracy.

I deser. W mieszkaniu Jonasa zaintrygował mnie plakat widoczny na pierwszym zdjęciu. Okazało się, że jest to plan instalacji Niki de Saint Phalle. Hon.En Kathedral (czyli „Ona.Katedra” po szwedzku) została zaprezentowana w 1966 roku w Moderna Museet w Sztokholmie.

Hon.En Kathedral miała 29 metrów długości, 9 szerokości i 6 wysokości i przedstawiała olbrzymią kobietę – Nanę. Jej przytłaczające proporcje miały podkreślić presję wywieraną na kobiety i symbolizować każdą z nas. Do Nany wchodziło się hmm, za przeproszeniem, między nogami, a w środku umieszczono między innymi kino, bar, akwarium i planetarium.

via media.auktionsverket.se

via littleaugury.blogspot.com

Wymerdaj komentarz ;D

