Duże zwierzę

Przeglądając dziś pobieżnie jeden z moich ulubionych blogów, moim oczom ukazał się nagle dziwaczny obiekt. Nie uwierzyłam owym oczom od razu, bo co niby robi w salonie hipopotam?!

via desiretoinspire.net

Przyszedł mi od razu do głowy pomysł na wpis – przegląd „zwierzęcych” mebli. Zanim jednak rozpoczęłam wyszukiwanie eksponatów, przyjrzałam się autorom hipopotamowego designu. Okazało się, że jego twórcy byli tak płodnymi artystami, że ich dorobek spokojnie wyczerpie zadany temat. A oto oni:

via ad-mary44.over-blog.com

Les Lalanne to para designerów, a prywatnie małżeństwo (żyje jeszcze tylko żeńska część tego duetu – Claude, Francois-Xavier zmarł przed czterema laty). Przedstawiam część ich dzieł, skupiając się na przedmiotach, które poza niesamowitym designem mają również zastosowanie praktyczne.

Na początek, barek-hipopotam w pełnej krasie (przed otwarciem) i inne zwierzęta do przechowywania:

via postcardsfromcolorado.blogspot.com

via asheleandro.blogspot.com

via escapeintolife.com

Ptasie łóżko:

via fiveinparis.com

Żabi fotel:

via ad-mary.over-blog.com

Musza toaleta (byłam przekonana, że to popielniczka, odkrycie prawdy nieco mnie zaskoczyło):

via theanimalarium.blogspot.com

I ptak na biegunach:

via theanimalarium.blogspot.com

I na deser, jedno z mniej praktycznych dzieł Les Lalanne – rzeźba sałaty z nogami kurczaka (ew. kurczaka z tułowiem sałaty):

via au.artinfo.com

Wszystkie projekty są totalnie ekstrawaganckie i dziwaczne, ale też jedyne w swoim rodzaju. Wstyd, że nie słyszałam o nich wcześniej!

Follow my blog with Bloglovin

3 thoughts on “Duże zwierzę

Wymerdaj komentarz ;D

