Aqualoopa_VinylToys

Podziemna kolej miejska

Historia zaczęła się niewinnie. W ubiegłą sobotę trafiłam przypadkiem do kawiarni Latawiec w celu ugaszenia pragnienia. Knajpka została całkiem ciekawie urządzona, a uwagę gości przykuwa przede wszystkim kolorowy mural na jednej ze ścian:

Przyjrzeliśmy się, wypiliśmy po zimnej perełce i już zdążyłam zapomnieć o tym dziele, gdy tymczasem przypadkiem wpadłam na zdjęcia innego lokalu – Zagadki:

Moje wprawne oko szybko wychwyciło podobieństwa i postawiłam sobie za cel odnalezienie autora. Poszukiwania trwały i trwały, szperałam i szperałam, ale Google nie chciało podać mi odpowiedzi. Na szczęście wiedziałam, gdzie pytać i udało się ;] Autorem prac jest Aqualoopa (Igor Chołda) – grafik, ilustrator, muzyk, filozof i street artowiec. Istny człowiek-orkiestra!

Zastanawiałam się, dlaczego to właśnie on nadaje modne akcenty stołecznym knajpom i rozwiązanie tej zagadki jest tak proste, że aż wstyd. Aqualoopa ma doskonałą reklamę – wygrał konkurs na mural dedykowany Marie Curie-Skłodowskiej. Zwycięski projekt zrealizował na Metrze Centrum. Oczywiście, widziałam go już nie raz, ale nie skojarzyłam faktów.

Podoba mi się kolorowy i żywy styl tych prac. Aqualoopa ma szerokie pole działania – tworzy nie tylko wspomniane już murale (poniższy zaprezentował w szkole tańca Salsa Libre):

Ale także buttony:

Plakaty:

I obrazy:

via aqualoopa.com

I jeszcze jedna forma na deser – street art na winylowych zabawkach ;D

Wszystkie zamieszczone dziś zdjęcia pochodzą ze strony aqualoopa.com.

Wymerdaj komentarz ;D

